عکس و خواص گیاه کاسنی چیست همراه طریقه مصرف

عکس و خواص گیاه کاسنی چیست همراه طریقه مصرف در سایت جسارت

کاسنی چیست ,گیاه کاسنی چیست,خاصیت کاسنی چیست,طبع کاسنی چیست,برگ کاسنی چیست,فواید کاسنی چیست,سبزی کاسنی چیست,کاسنی تلخ چیست

عکس و خواص گیاه کاسنی چیست همراه طریقه مصرف

کاسنی چیست , کاسنی چیست , گیاه کاسنی چیست , خاصیت کاسنی چیست

در این مطلب از سایت جسارت به عکس و خواص گیاه کاسنی چیست همراه طریقه مصرف می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

بسیاری از جوش های صورت ناشی از گرمی و حرارت و یا کثیف شدن خون است که منشأ همه این پدیده ها “کبد” است. بنابراین باید کبد را تصفیه و از خون کثیف و غلیظ پاک کرد. وقتی کبد آینه شد صورت هم به تبع آن شفاف و بدون لک و جوش می شود.کاسنی، بهترین درمان برای صاف کردن کبد و درخشندگی پوست است.  بهره گیری از عرق کاسنی برای طراوت و شادابی پوست و رهایی از جوش صورت نیز موثر است.روزی 3 لیوان مخلوط عرق  و شاهتره (2به1) قبل از هر وعده غذایی مصرف شود.

کاسنی چیست

کاسنی گیاهی پایا، علفی به ارتفاع 5/0 تا5/1 متر است. ریشه ای قوی و دراز به رنگ قهوه ای دارد. برگهای آن متناوب و پوشیده از تارهای فراوان در اطراف و گلبرگهای میانی است. قسمت مورد استفاده کاسنی، برگ، ریشه و دانه آن است. فواید: این گیاه در پزشکی اهمیت بسیاری داشته است. به طوری که ابن سینا پزشک بزرگ مسلمان در مورد گیاه کاسنی و خواص آن رساله ای نوشته است. دانشمندان علم گیاه شناسی برای این گیاه خواص و آثار زیر را برشمرده اند: کاسنی باز کننده و حمل کننده ماده بیماری کبد است.  کاسنی مسکن عطش و حرارت درونی است. کاسنی در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری، مؤثر است. اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است. مالیدن آب کاسنی به محل های خارش بدن بسیار مفید است.

عکس و خواص گیاه کاسنی چیست همراه طریقه مصرف

کاسنی چیست , کاسنی چیست , گیاه کاسنی چیست , خاصیت کاسنی چیست

گیاه کاسن دارای فروکتوز بوده  و اینولین به خودی خود شکلی از فیبر طبیعی است و اگر در برنامه غذایی گنجانده  شود همین فیبر موجود در کاسنی تاثیر بسزایی در تحرکات روده ودر درمان یبوست را  دارد وبه کنترل و کاهش وزن کمک شایانی می کند.  هر دوی این اهداف به تنظیم گرلین که نخستین اسید آمینه ای است که با احساس گرسنگی و رفتارهای غذاجویانه مرتبط است، کمک می کند. مصرف کاسنی موجب کاهش ترشح هورمون گرلین و منجر به کنترل پرخوری و ایجاد احساس سیری یا پری شکم می شود، که این امر در راستای تلاش برای کاهش وزن میباشد و برای حفظ تناسب اندام مناسب است.

گیاه کاسنی چیست

غرغره آب کاسنی با فلوس برای درد گلو، ورم و سوزش گلو مفید است. فرمول مذکور برای درمان ورم حلق (لارنژیت) و تورم مفصلی نافع است. ـ مصرف تخم کاسنی، کمی با حالت تهوع همراه است که باید در آن سکنجبین اضافه کنید. ریشه کاسنی در باز کردن و روان شدن اخلاط بسیار مؤثر است. ریشه کاسنی، مجاری گوارشی را پاک می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. ریشه کاسنی در از بین بردن ورم احشا خیلی مؤثر است. ریشه کاسنی بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع است. ریشه کاسنی برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است. عرق کاسنی که از گیاه تازه کاسنی گرفته شده باشد برای خنکی به کار می رود. برگ های کاسنی دارای املاح پتاس است و جوشانده آن برای تصفیه خون، تقویت معده و اعضا به کار می رود.

عکس و خواص گیاه کاسنی چیست همراه طریقه مصرف

کاسنی چیست , کاسنی چیست , گیاه کاسنی چیست , خاصیت کاسنی چیست

عصاره کاسنی موجب کاهش رشد تومورهای سرطانی شده ، گزارشات اخیر حاکی از آن است که شهد موجود در کاسنی از کیفیتی برخوردار بوده که اجازه رشد به تومورها را نداده و از خواص آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار است. پلی فنول ها کاسنی، تاثیرات مثبتی بر پیشگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان سینه و سرطان های مرتبط با روده  را دارد.

خاصیت کاسنی چیست

کاسنی انواع مختلف دارد که ریشه و برگ های آن در پزشکی، در بهبود تب ها، یرقان (زردی) و انسداد مجاری صفراوی مفید است. تمام قسمت های کاسنی مخصوصاً ریشه و برگ آن، محرک صفرا است و به عمل هضم کمک می کند و اثر آن در نارسایی های کبد ی، قولنج های کبد ی و ناراحتی های صفراوی بارز است. کاسنی در ازدیاد نطفه و زیبایی چهره کودک تازه متولد مفید است. کاسنی انسان را از ابتلا به قولنج نگه می دارد. کاسنی، توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند. کاسنی در ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است. کاسنی، قلب، کلیه، کبد را فعال و با نشاط می گرداند. کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد. برگ کاسنی، دارای مقداری ویتامین«ث»‌است و لذا در حفظ جوانی مؤثر است. برگ کاسنی، زهر طحال را از بین می برد و کیسه صفرا، یرقان و دردهای معده و کبد ی را معالجه می کند.

کاسنی چیست