کلم بنفش و خواص آن

کلم بنفش و خواص آن

کلم بنفش در سالاد،کلم بنفش شور،کلم بنفش در بارداری،کلم بنفش و تعیین جنسیت،کلم بنفش پخته

کلم بنفش که به کلم قرمز هم معروف است دارای خواص زیادی است.

جالب است بدانید که برخی خوراکی‌ها دردسر ساز هستندو این یعنی این که خوردن آن‌ها تبعات ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت! خانواده کلم‌ها جز همین گروه از خوراکی‌ها می باشند؛ زیرا خوردن آن‌ها موجب نفخ و دل درد و… می‌شود اما به خاطر خواصشان باید آن‌ها را خورد؛ به خصوص اگر در کلان شهری چون تهران زندگی کنیم که وضعیت هوا در معرض «هشدار» قرار گرفته است.

کلم بنفش،خواص کلم بنفش

لازم به ذکر است که این سبزی دارای ویتامین‌های A، B، C، E و مواد معدنی متعددی مانند کلسیم، منیزیم، گوگرد، سدیم، فسفر و مقدار کمی مس و روی است در ضمن کلم منبع غنی‌ای از آهن، اسید فولیک و کلروفیل می باشد و بعد از جعفری، بیشترین مقدار ویتامین C را در بین سبزی‌های کلروفیل‌دار دارد اما مقدار آن در کلم پخته کم می‌ گردد.خوردن کلم برای کبد بسیار مفید می باشد در ضمن می‌تواند میزان قند و فشار خون را نیز کاهش دهد. جالب است بدانید که فیتونوترینت‌ها (phytonutrient) منظور ترکیبات ویژه و طبیعی موجود در بعضی خوراکی‌ها مانند انواع میوه و سبزی است. این ترکیبات شیمیایی طبیعی، ناشی از فتوسنتز در گیاهان تولید می‌شود. مصرف مواد غذایی دارای این ترکیبات، مانع از مبتلا شدن به سرطان بوده و از بین برنده‌ی آلاینده‌های محیطی وارد شده به بدن در شرایط آلودگی هوا است.

کلم بنفش،خواص کلم بنفش
«قرمز» یعنی سلامتی
جالب است بدانید که در دنیای میوه‌ها و سبزی‌ها، رنگ قرمز یعنی سلامت. به این دلیل که نشان‌دهنده‌ی وجود آنتی‌اکسیدان‌های مهم درخوراکی مورد نظر است. البته می‌دانیم که آنتی‌اکسیدان‌ها از بین برنده رادیکال‌های آزاد، عامل اصلی مبتلا شدن به انواع سرطان‌ها هستند.لذا خوردن خوراکی‌های قرمز، مانع از مبتلا شدن به سرطان می‌شود. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌های مهم «لیکوپن»می باشد.

کلم بنفش،خواص کلم بنفش
بدنیست بدانید که این کلم سرشار ازویتامین A می باشد. این ویتامین خواص زیادی دارد  علاوه بر این که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، قدرت بینایی را بهبود می‌بخشد، مصرف آن برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار بااهمیت است.بهتر است بدانید که ویتامین K در این گیاه علاوه برلخته کردن خون، درد و خون ریزی بیش از حد در دوران ماهانه را کم می کند و با پوکی استخوان مبارزه می‌کند.

کلم بنفش،خواص کلم بنفش

برای بهبود دستگاه گوارش از کلم بنفش که دارای خاصیت فراوان است استفاده کنید.

کلم بنفش و خواص آن

مطالب مرتبط:

هویج

کلم بروکلی

کمبود روی باعث کوتاهی قد می شود؟!

کمبود روی باعث کوتاهی قد می شود؟!

کوتاهی قد,بیماری کوتاهی قد,کوتاهی قد در بارداری,علائم کوتاهی قد,درمان کوتاهی قد,درمان کوتاهی قد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کوتاهی قد,کوتاهی قد را چگونه درمان کنیم,کوتاهی قد در کودکان,کوتاهی قد در بزرگسالان,کوتاهی قد در نوزادان,کوتاهی قد در بهار,کوتاهی قد در تابستان,کوتاهی قد در پاییز,کوتاهی قد در زمستان,آشنایی با کوتاهی قد,همه چیز در مورد کوتاهی قد,کوتاهی قد واگیردار است,کوتاهی قد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کوتاهی قد

 کمبود روی باعث کوتاهی قد می شود؟!

به گزارش بی اس ام اس : اگر می خواهید فرزندتان قد کوتاهی نداشته باشد ،توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید.
کمبود «روی» موجب ضعف سیستم ایمنی بدن، کندی رشد، ریزش مو و کوتاه قدی می‌شود.«روی» یکی از اساسی‌ترین موادی است که بدن به آن نیاز دارد و کمبود آن موجب اشکال در ترمیم زخم‌ها، ضعف سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر بیماری‌های مختلف، کندی رشد و کاهش قد می‌شود.«روی‌» جزئی‌ حیاتی‌ از بسیاری‌ از آنزیم‌‌هایی‌ است‌ که‌ واکنش‌های‌ شیمیایی‌ لازم،‌ برای‌ کارکرد طبیعی‌ بدن‌ از جمله‌ کارکرد ایمنی‌ و ترمیم‌ پوست‌ را تسهیل‌ می‌کند.

کمبود روی باعث کوتاهی قد می شود؟!

کودکانی که از خوردن گوشت خودداری می‌کنند با کمبود «روی» در بدن مواجه می‌شوند.  لکه‌های سفید روی ناخن ناشی از کمبود «روی» و ویتامین نیست. افرادی که مبتلا به دیابت هستند در بدنشان کمبود «روی» دیده می‌شود به همین علت در بهبود زخم‌ها دچار اشکال می‌شوند.

کمبود روی باعث کوتاهی قد می شود؟!

فلفل سیاه و خواص آن

فلفل سیاه و خواص آن

فلفل سیاه برای سرماخوردگی،فلفل سیاه در بارداری،فلفل سیاه نکوبیده،فلفل سیاه و فشار خون،فلفل سیاه و کبد

بهتر است بدانید که فلفل سیاه نسبت به فلفل قرمز تندی کمتری دارد ولی عطر بیشتری دارد.

در واقع فلفل گیاهی است بالارونده و دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه که میوه آن ادویه ای می باشد با طعم تند و سوزنده . گیاهی دارویی  خوراکی و دارای طعمی بسیار تند. بهتر است بدانید که فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگهای متنوعی چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجی به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می کنیم. دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن در رنگهای سیاه، سفید و سرخ عرضه می‌گردند. لازم به ذکر است که فلفل سیاه خیلی بیشتر از آنچه که اکثر مردم تصور می کنند برای بدن خاصیت هایی دارد و مفید است.در واقع  فلفل سیاه مقوی حافظه و اعصاب است.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

خواص درمانی فلفل سیاه را بشناسید:
بهتر است بدانید که فلفل سیاه بومی کشور هند می باشد، این گیاه در حفظ سلامت نقش مهم وموثری دارد. البته در یونان باستان از فلفل نه تنها به عنوان ادویه بلکه به عنوان پول و هدیه استفاده می شده است . جالب است بدانید که در قرون وسطی، سرمایه یک فرد براساس مقدار فلفل سیاه ذخیره شده وی سنجیده می شد.در واقع  فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم کهنگی غذا را نیز می گیرد و این یک نکته برای خانم های خانه دار. در بعضی از شهرهای هند مردم روز را با یک فنجان قهوه سیاه همراه با مقداری پودر فلفل سیاه که داخل آن حل شده، شروع می نمایند.

شما می توانید در جهت ساکت کردن درد دندان یک حبه قند را در یک قاشق فلزی قرار داده با آتش آن را ذوب کنند سپس کمی فلفل اضافه نموده در حفره دندان کرم خورده بریزند درد آن تسکین داده و از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌نماید. جالب است بدانید که برای رفع تب و لرز جوشانده آب و دانه فلفل سیاه مصرف نمایید. قابل ذکر است که فلفل با افزایش دادن ترشح اسید هیدروکلریک در معده به هضم غذا کمک می کند .ادرارآور بوده و مصرف آن باعث عرق کردن می شود.جالب است بدانید که سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و گرفتگی بینی را تسکین می دهد.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

فواید استعمال خارجی و ضماد فلفل سیاه را بشناسید:

لازم به ذکر است که جهت رفع سفیدک ناخن ضماد فلفل بگذارند.
بهتر است که جهت فلج و بی‌حسی اعضای بدن با روغن فلفل ماساژ دهند.
در واقع جهت رویاندن موی گری فلفل را با آب پیاز و نمک مخلوط کرده به محل ریخته شده مو بمالند.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

مضرات فلفل سیاه را بشناسید:
قابل ذکر است که تندی ادویه هایی مانند فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نیست؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و … نباید از فلفل استفاده نمود. در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت نداشته باشد و یک وعده غذای تند میل کند نیز احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد می باشد. البته بهتر است بدانید که افراط در خوردن فلفل باعث ایجاد افزایش ترشحات معده می‌شود.   لازم به ذکر است که اسراف در خوردن فلفل باعث تاریکی چشم می‌شود. قابل توجه است کسانی که ناراحتی معده دارند در خوردن آن زیاده روی نکنند.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

بهتر است بدانید که  مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.
کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل افراط نکنند. بهتر است بدانید که کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند. گفتنی است که بیماران سوزاک و سیفیلیس و کسانی که ناراحتی مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه پرهیز نماید. التبه زنان حامله‌ای که عفونت مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه نیز پرهیز نمایید.

فلفل سیاه را بهتر است تهیه کرده و خود آن را آسیاب کنید.

فلفل سیاه و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخم شربتی

خاکشیر

ترنجبین

دارچین