علت و علائم و درمان بیماری آرتروز پا در طب سنتی چیست

آرتروز پا

آرتروز پا , آرتروز پا چیست , آرتروز پا و درمان آن , آرتروز پا ها ,آرتروز پایین کمر,آرتروز پای مرغ,آرتروز در سنین پایین,آرتروز مچ پا,آرتروز شست پا,علائم آرتروز پا

آرتروز پا , آرتروز پا چیست , آرتروز پا و درمان آن , آرتروز پاها

توضیحاتی در مورد آرتروز پا

با افزایش سن، احتمال ابتلا به آرتروز پا، یعنی ساییدگی مفاصل افزایش می یابد. آسیب مفصلی که با آرتروز در ارتباط است، باعث بروز تورم، درد و بدشکلی می شود. در این مقاله اطلاعاتی در مورد اینکه آرتروز چگونه بر پا و مچ پا تاثیر می گذارد و بیمار چگونه می تواند این بیماری ناتوان کننده را مدیریت کند، به شما خواهیم داد.انجمن پزشکی متخصصان پا آمریکا در این باره تاکید می کند که افراد در صورت داشتن علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کنند؛ • داشتن تورم که بر یک یا چند مفصل تاثیر گذاشته است. • داشتن حساسیت مداوم به درد یا درد در مفصل. • حس گرمای زیاد در یک مفصل و قرمز بودن آن. • عدم توانایی حرکت یک مفصل. • ایجاد زائده، بثورات جلدی یا سایر تغییرات در پوست.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آرتروز پا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آرتروز زانو

با وجودی که سن عامل اصلی برای ابتلا به آرتروز زانو است، اما ممکن است بعضی اوقات جوانان نیز دچار ابتلا به این بیماری شوند . در بعضی از افراد، این مشکل می‌تواند جنبه ارثی داشته باشد. اما برای سایر افراد، ارتروز زانو می‌تواند در نتیجه وارد شدن آسیب یا عفونت و یا حتی اضافه وزن ایجاد شود.آرتروز زانو (به انگلیسی: Knee Osteoarthritis) از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از چهل سال است. آرتروزمفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن می‌باشد. میزان ابتلا در خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است. آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که ازآن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه بیماری با افزایش سن پیشرفت می‌کند به آرتریت پیری نیز معروف است. علاوه برسن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروزاین بیماری دخیل باشند. 

آرتریت یا التهاب مفاصل

آرتریت یا التهاب مفاصل یک اصطلاح عمومی برای بیش از 100 بیماری است. کلمه آرتریت به معنای التهاب مفاصل است. آرتریت باعث ایجاد التهاب و تورم داخل و اطراف مفاصل و بافت نرم اطراف آن می شود. التهاب می تواند باعث بروز درد و خشکی مفاصل شود. در بسیاری از انواع آرتریت، زوال پیش رونده مفاصل اتفاق می افتد و بافت نرم غضروف که حرکت مفاصل روی هم را آسان می کند، به تدریج از بین می رود. در نتیجه، استخوان ها بر روی هم ساییده می شوند. همچنین بافت های نرم مفاصل ممکن است شروع به ضعیف شدن و کوچک تر شدن کنند. آرتریت می تواند برای فرد دردناک بوده و در نهایت باعث محدودیت در حرکت، از دست دادن عملکرد مفاصل و تغییر شکل مفاصل متاثر ازآرتریت شود.

آرتروز چیست

آرتروز پا شایع ترین نوع آرتریت یا التهاب مفاصل است. این بیماری به بیماری زوال مفصل یا آرتریت مرتبط با سن نیز معروف بوده و با افزایش سن احتمال ابتلا به آن بیشتر می شود. التهاب و آسیب مفاصل باعث از بین رفتن بافت غضروف و در نتیجه درد، تورم و تغییر شکا می شود. تغییراتی که در بیماری آرتروز ایجاد می شود معمولا به آرامی و در طول سالیان دراز اتفاق می افتد، اگرچه استثنائاتی نیز وجود دارد.

آرتروز مفاصل پا

هر کدام از پاهای انسان 28 استخوان و بیش از 30 مفصل دارد. شایع ترین مفاصل پا که توسط آرتروز پا تحت تاثیر قرار می گیرند، عبارتند از: -مفصلی که استخوان مچ و ساق پا با سه مفصل پا می سازند که شامل استخوان پاشنه، استخوان درونی وسط پا و استخوان بیرونی وسط پا -مفصل شصت پا و استخوان پا

علائم آرتروز زانو

علایم آرتروز زانو اغلب به آرامی شروع شده و با گذشت زمان تشدید می‌شود. نشانه‌ها و علائم آرتروز زانو درد شامل موارد زیر هستند: درد: مفصل شما ممکن است در طول حرکت یا پس از آن درد داشته باشد. حساسیت به لمس کردن: مفصل شما ممکن است در هنگام وارد شدن فشار اندک به آن دچار درد و ناراحتی شود. سفت و خشک شدن: سفت شدن مفاصل و صدای تق تق زانو به ویژه زمانی که شما صبح از خواب بیدار می‌شوید یا برای یک مدت طولانی بی حرکت هستید. از دست دادن قابلیت انعطاف پذیری: در این حالت ممکن است شما توانایی حرکت دادن کامل مفاصل خود را نداشته باشید. احساس سایش: شما ممکن است صدای زانو یا احساس سایش در مفصل داشته باشید. تشکیل استخوان اضافی (اسپرز یا خار استخوانی): این استخوان اضافی که شبیه یک توده سخت است می‌تواند در اطراف مفصل آسیب دیده تشکیل شود.

بیشتر بخوایند :

سه نما


مقیاس خون بند ناف

مقیاس خون بند ناف

درجه 1 (درجه پایین): تومور به آرامی رشد می کند و به ندرت به بافت مجاور گسترش می یابد. ممکن است که تومور را با عمل جراحی برداشته شود. درجه 2: تومور به آرامی رشد می کند، اما ممکن است گسترش یابد یا به بافت مجاور بازگردد. درجه 3: تومور به سرعت رشد می کند و احتمالا به بافت مجاور گسترش می یابد؛ سلول های تومور به نظر بسیار متفاوت از سلول های سالم هستند. درجه 4: تومور به سرعت رشد می کند و گسترش می یابد و سلول های آن به سلول های طبیعی شباهت ندارند. بیماری سرطان که به مغز گسترش می یابد تقریبا همیشه درجه 4 است.
طناب نخاعی آواره شده است

تومورهای جابجا شده (یا ثانویه) از قسمتهای دیگر بدن به طناب نخاعی گسترش می یابد که بسیار شایع تر از تومورهای اولیه نخاعی است. برخی از سرطان های رایج در ستون فقرات شامل شش سرطان، پستان، پروستات و روده بزرگ است. برای سرطان نخاع، سیستم تومور، تومور و تومور (TNM) به جای سیستم کلسیفیکاسیون نخاعی استفاده می شود. گاهی اوقات تشخیص داده می شود که بیمار مغز یا نخاع منتقل شده توسط سرطان قبل از اینکه سرطان دیگری داشته باشد.
راههای درمان سرفه نخاعی

نظارت و نظارت: برخی از تومورهای نخاعی قبل از ایجاد علائم در یک آزمایش برای بیماری دیگری شناسایی شده اند. اگر تومورها کوچک، غیر سرطانی (خوش خیم) هستند و رشد نکرده، مراقبت دقیق از آنها ضروری است. این امر مخصوصا در مورد سالمندان است که روشهای جراحی یا پرتودرمانی برای آنها خطر دارد. اگر تصمیم به استفاده از درمان پزشکی برای تومور نخاعی خود نداشته باشید، پزشک شما برای نظارت دوره ای برای تومور تجویز می کند. 2. جراحی: پزشکان جراحی می توانند این کار را با استفاده از تکنیک های جدید جراحی و ابزار انجام دهند. اما با وجود پیشرفت در این روش درمانی، تمام تومورها نمی توانند به طور کامل جراحی برداشته شوند. اگر تومور به طور کامل جراحی برداشته نشود، پس از جراحی، یک شیمی درمانی یا پرتودرمانی (پرتودرمانی) برای بیمار استفاده می شود. بازیابی پس از جراحی برای نخاع، بسته به روش جراحی، طول هفته یا بیشتر طول می کشد و ممکن است به طور موقت شما را با بی حسی یا مشکلات دیگری مانند خونریزی و آسیب عصبی تحت تاثیر قرار دهد. 3. رادیوتراپی: استاندارد این روش می تواند پس از جراحی برای از بین بردن تومور باقی مانده در بدن استفاده شود. همچنین می تواند اولین روش درمان تومورهایی باشد که گسترش می یابد. پرتو درمانی میتواند برای کاهش درد و همچنین زمانی که جراحی در معرض خطر باشد. داروها برای کاهش عوارض جانبی پرتودرمانی مانند تهوع و استفراغ استفاده می شوند. شیمیدرمانی: شیمیدرمانی یک روش استاندارد برای درمان بسیاری از انواع سرطانها است. در شیمی درمانی، داروهای خاصی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود یا رشد آنها را متوقف می کند. دکتر می تواند به شما بگوید که آیا روش شیمی درمانی به تنهایی. یا برای پرتودرمانی مفید باشد. عوارض جانبی شیمی درمانی عبارتند از: خستگی، تهوع، استفراغ، افزایش خطر عفونت و ریزش مو. 5. داروهای دیگر از آنجا که جراحی و پرتودرمانی باعث التهاب در نخاع می شود، گاهی اوقات پزشک قرص را کاهش می دهد تا تورم پس از عمل کاهش یابد و یا پرتودرمانی تجویز شود. گرچه کورتیکواستروئیدها باعث کاهش التهاب و تورم می شوند، معمولا برای مدت کوتاهی برای جلوگیری از عوارض جدی نظیر پوکی استخوان، فشار خون بالا، دیابت و افزایش خطر ابتلا به عفونت، مصرف می شود.
نخاع اولیه

این نوع تومورها ممکن است سرطانی یا غیر سرطانی باشد و از سلولهای پشت و یا پشت سر نخاع ایجاد شود. فقط یک سوم تومورهای نخاعی از سلولهای نخاعی سرچشمه می گیرند. بیشتر این سلول های سرطانی از سلول های مجاور نخاعی، از جمله لایه های بافتی که پوشش نخاعی را پوشش می دهند، می آیند و ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد با فشار دادن بر نخاع و اعصاب آنها شود.
نخاع ثانویه

این نوع تومورها شایع تر هستند و در نتیجه سلول های سرطانی متاستاتیک موجود در قسمت دیگری از بدن هستند و بنابراین همیشه سرطانی هستند. قسمتهای سرطانی مشترک بدن که متاستاز هستند شامل ریه، سینه، غده پروستات، کلیه ها یا غده تیروئید است.

همه چیز در مورد التهاب دیسک کمری

همه چیز در مورد التهاب دیسک کمری
التهاب کمری ممکن است باعث درد پشتی شود. ضعف دیسک کمری، که باعث فشار از طریق اعصاب از طریق کانال نخاعی و تورم و التهاب دیسک می شود. این امر به دلیل شکستن بافت دیسک و التهاب دیسک کمری به علت آسیب ناگهانی یا استرس مزمن، به علت سنگین شدن یا چاقی، ایجاد می شود. التهاب دیسک یا فضای نخاعی بین نخاع، که اغلب ناشی از عفونت است، می تواند ستون فقرات کمری را ایجاد کند. التهاب و جابجایی دیسک کمری می تواند درد شدید و بیهوشی ایجاد کند.علل التهاب دیسک کمری

Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دیسک کمری‬‎


علل التهاب ستون فقرات کمری و درد دیسک کمری عبارتند از: چاقی، حذف اشیاء سنگین از زمین، ناکافی بودن نشستن روی کف و صندلی، نامناسب بودن صندلی اتومبیل هنگام رانندگی، ایستادن ناکافی، خواب نامناسب ورزش شکست و ضعف ستون اسکلتی، خم شدن نادرست و سقوط، حوادث و سقوط، فعالیت بدنی بالا، ناهنجاری های مادرزادی، حاملگی، عفونت ها، سرطان ها، فشار روانی و عصبی می تواند باعث التهاب دیسک کمری و درد ناشی از دیسک های دور کمر شود. از آنجا که دیسک های بین مهره ها (گردن گردن 7، گردن 12، پشت، 5 پشت و استخوان های بیرونی) حدود 25 درصد ستون فقرات را تشکیل می دهند، و تنها اگر حرکات ما بین مهره ها امکان پذیر باشد به طوری که دیسکها سالم و قوی باشند که آنها باید در طول زندگی خود را به عنوان یک نتیجه از التهاب و آسیب دور کمر کار می کنند.



التهاب دیسک و درمان با اوزون
یکی از روش های درمان کمر درد، ازن است. در اینجا یک توضیح از این روش درمانی ارائه شده است. بهبود آسیب در بافت های بدن بستگی به وجود جریان خون در این بافت ها دارد. بافت های بدن برای بازسازی و بازگرداندن نیاز به ویتامین ها، مواد معدنی و اکسیژن نیاز به انتقال خون به این بافت ها دارند. اکسیژن مهم ترین ماده برای تعمیر بافت است. وجود تورم و التهاب در ناحیه آسیب دیده، جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی را در این منطقه کاهش می دهد. عدم وجود اکسیژن باعث انباشت اسید لاکتیک می شود و منجر به درد می شود. در درمان با ازن، ازن، داروهای ضد التهابی و ویتامین ها در ناحیه آسیب دیده تزریق می شود. این روش به روش زیر عمل می کند: با استفاده از بی حسی موضعی، اعصاب خفه می شوند. عوامل ضد التهاب باعث کاهش درد، التهاب و التهاب می شود که موجب افزایش جریان خون می شود. با استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی، بافت ها تغذیه می شوند و بازسازی می شوند. ازن، که یک اکسیژن غیر فعال است، پس از تزریق، به بافت واکنش می دهد و اکسیژن را به منطقه آسیب می رساند. اثر درمان شروع می شود یک تا سه روز پس از تزریق و هر یک تا دو هفته تکرار می شود تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد. فرایند بازیابی بسته به شدت آسیب متفاوت است، اما اکثر بیماران نیاز به سه تا پنج جلسه درمان دارند. بر خلاف سایر روش های تزریقی، تزریق ازن هیچ تاثیر جانبی برای بیماران ندارد و نتایج دائمی است. تحقیقات نشان داده است که میزان موفقیت در استفاده از آزوسوتراپی برای درمان دیسک های کمری کمری 95٪ است که در مجلات پزشکی بین المللی به چاپ رسیده است. برای اختلال کمری، ما می توانیم با استفاده از ازن درمانی عمل جراحی را انجام دهیم. این روش یک روز انجام می شود، پس بعد از آن هیچ ناراحتی به بیمار ایجاد نمی شود و بیماران می توانند فعالیت خود را برای 2 روز پس از درمان ادامه دهند. ازن درمان حجم دیسک ها را کاهش می دهد و فشار روی دیسک را کاهش می دهد. این روش همچنین دارای اثر حسی بر التهاب است که باعث کاهش درد و کمک به درمان دیسک کمری می شود.