مقیاس خون بند ناف

مقیاس خون بند ناف

درجه 1 (درجه پایین): تومور به آرامی رشد می کند و به ندرت به بافت مجاور گسترش می یابد. ممکن است که تومور را با عمل جراحی برداشته شود. درجه 2: تومور به آرامی رشد می کند، اما ممکن است گسترش یابد یا به بافت مجاور بازگردد. درجه 3: تومور به سرعت رشد می کند و احتمالا به بافت مجاور گسترش می یابد؛ سلول های تومور به نظر بسیار متفاوت از سلول های سالم هستند. درجه 4: تومور به سرعت رشد می کند و گسترش می یابد و سلول های آن به سلول های طبیعی شباهت ندارند. بیماری سرطان که به مغز گسترش می یابد تقریبا همیشه درجه 4 است.
طناب نخاعی آواره شده است

تومورهای جابجا شده (یا ثانویه) از قسمتهای دیگر بدن به طناب نخاعی گسترش می یابد که بسیار شایع تر از تومورهای اولیه نخاعی است. برخی از سرطان های رایج در ستون فقرات شامل شش سرطان، پستان، پروستات و روده بزرگ است. برای سرطان نخاع، سیستم تومور، تومور و تومور (TNM) به جای سیستم کلسیفیکاسیون نخاعی استفاده می شود. گاهی اوقات تشخیص داده می شود که بیمار مغز یا نخاع منتقل شده توسط سرطان قبل از اینکه سرطان دیگری داشته باشد.
راههای درمان سرفه نخاعی

نظارت و نظارت: برخی از تومورهای نخاعی قبل از ایجاد علائم در یک آزمایش برای بیماری دیگری شناسایی شده اند. اگر تومورها کوچک، غیر سرطانی (خوش خیم) هستند و رشد نکرده، مراقبت دقیق از آنها ضروری است. این امر مخصوصا در مورد سالمندان است که روشهای جراحی یا پرتودرمانی برای آنها خطر دارد. اگر تصمیم به استفاده از درمان پزشکی برای تومور نخاعی خود نداشته باشید، پزشک شما برای نظارت دوره ای برای تومور تجویز می کند. 2. جراحی: پزشکان جراحی می توانند این کار را با استفاده از تکنیک های جدید جراحی و ابزار انجام دهند. اما با وجود پیشرفت در این روش درمانی، تمام تومورها نمی توانند به طور کامل جراحی برداشته شوند. اگر تومور به طور کامل جراحی برداشته نشود، پس از جراحی، یک شیمی درمانی یا پرتودرمانی (پرتودرمانی) برای بیمار استفاده می شود. بازیابی پس از جراحی برای نخاع، بسته به روش جراحی، طول هفته یا بیشتر طول می کشد و ممکن است به طور موقت شما را با بی حسی یا مشکلات دیگری مانند خونریزی و آسیب عصبی تحت تاثیر قرار دهد. 3. رادیوتراپی: استاندارد این روش می تواند پس از جراحی برای از بین بردن تومور باقی مانده در بدن استفاده شود. همچنین می تواند اولین روش درمان تومورهایی باشد که گسترش می یابد. پرتو درمانی میتواند برای کاهش درد و همچنین زمانی که جراحی در معرض خطر باشد. داروها برای کاهش عوارض جانبی پرتودرمانی مانند تهوع و استفراغ استفاده می شوند. شیمیدرمانی: شیمیدرمانی یک روش استاندارد برای درمان بسیاری از انواع سرطانها است. در شیمی درمانی، داروهای خاصی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود یا رشد آنها را متوقف می کند. دکتر می تواند به شما بگوید که آیا روش شیمی درمانی به تنهایی. یا برای پرتودرمانی مفید باشد. عوارض جانبی شیمی درمانی عبارتند از: خستگی، تهوع، استفراغ، افزایش خطر عفونت و ریزش مو. 5. داروهای دیگر از آنجا که جراحی و پرتودرمانی باعث التهاب در نخاع می شود، گاهی اوقات پزشک قرص را کاهش می دهد تا تورم پس از عمل کاهش یابد و یا پرتودرمانی تجویز شود. گرچه کورتیکواستروئیدها باعث کاهش التهاب و تورم می شوند، معمولا برای مدت کوتاهی برای جلوگیری از عوارض جدی نظیر پوکی استخوان، فشار خون بالا، دیابت و افزایش خطر ابتلا به عفونت، مصرف می شود.
نخاع اولیه

این نوع تومورها ممکن است سرطانی یا غیر سرطانی باشد و از سلولهای پشت و یا پشت سر نخاع ایجاد شود. فقط یک سوم تومورهای نخاعی از سلولهای نخاعی سرچشمه می گیرند. بیشتر این سلول های سرطانی از سلول های مجاور نخاعی، از جمله لایه های بافتی که پوشش نخاعی را پوشش می دهند، می آیند و ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد با فشار دادن بر نخاع و اعصاب آنها شود.
نخاع ثانویه

این نوع تومورها شایع تر هستند و در نتیجه سلول های سرطانی متاستاتیک موجود در قسمت دیگری از بدن هستند و بنابراین همیشه سرطانی هستند. قسمتهای سرطانی مشترک بدن که متاستاز هستند شامل ریه، سینه، غده پروستات، کلیه ها یا غده تیروئید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.