علت و علائم و درمان بیماری آرتروز پا در طب سنتی چیست

آرتروز پا

آرتروز پا , آرتروز پا چیست , آرتروز پا و درمان آن , آرتروز پا ها ,آرتروز پایین کمر,آرتروز پای مرغ,آرتروز در سنین پایین,آرتروز مچ پا,آرتروز شست پا,علائم آرتروز پا

آرتروز پا , آرتروز پا چیست , آرتروز پا و درمان آن , آرتروز پاها

توضیحاتی در مورد آرتروز پا

با افزایش سن، احتمال ابتلا به آرتروز پا، یعنی ساییدگی مفاصل افزایش می یابد. آسیب مفصلی که با آرتروز در ارتباط است، باعث بروز تورم، درد و بدشکلی می شود. در این مقاله اطلاعاتی در مورد اینکه آرتروز چگونه بر پا و مچ پا تاثیر می گذارد و بیمار چگونه می تواند این بیماری ناتوان کننده را مدیریت کند، به شما خواهیم داد.انجمن پزشکی متخصصان پا آمریکا در این باره تاکید می کند که افراد در صورت داشتن علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کنند؛ • داشتن تورم که بر یک یا چند مفصل تاثیر گذاشته است. • داشتن حساسیت مداوم به درد یا درد در مفصل. • حس گرمای زیاد در یک مفصل و قرمز بودن آن. • عدم توانایی حرکت یک مفصل. • ایجاد زائده، بثورات جلدی یا سایر تغییرات در پوست.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آرتروز پا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آرتروز زانو

با وجودی که سن عامل اصلی برای ابتلا به آرتروز زانو است، اما ممکن است بعضی اوقات جوانان نیز دچار ابتلا به این بیماری شوند . در بعضی از افراد، این مشکل می‌تواند جنبه ارثی داشته باشد. اما برای سایر افراد، ارتروز زانو می‌تواند در نتیجه وارد شدن آسیب یا عفونت و یا حتی اضافه وزن ایجاد شود.آرتروز زانو (به انگلیسی: Knee Osteoarthritis) از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از چهل سال است. آرتروزمفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن می‌باشد. میزان ابتلا در خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است. آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که ازآن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه بیماری با افزایش سن پیشرفت می‌کند به آرتریت پیری نیز معروف است. علاوه برسن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروزاین بیماری دخیل باشند. 

آرتریت یا التهاب مفاصل

آرتریت یا التهاب مفاصل یک اصطلاح عمومی برای بیش از 100 بیماری است. کلمه آرتریت به معنای التهاب مفاصل است. آرتریت باعث ایجاد التهاب و تورم داخل و اطراف مفاصل و بافت نرم اطراف آن می شود. التهاب می تواند باعث بروز درد و خشکی مفاصل شود. در بسیاری از انواع آرتریت، زوال پیش رونده مفاصل اتفاق می افتد و بافت نرم غضروف که حرکت مفاصل روی هم را آسان می کند، به تدریج از بین می رود. در نتیجه، استخوان ها بر روی هم ساییده می شوند. همچنین بافت های نرم مفاصل ممکن است شروع به ضعیف شدن و کوچک تر شدن کنند. آرتریت می تواند برای فرد دردناک بوده و در نهایت باعث محدودیت در حرکت، از دست دادن عملکرد مفاصل و تغییر شکل مفاصل متاثر ازآرتریت شود.

آرتروز چیست

آرتروز پا شایع ترین نوع آرتریت یا التهاب مفاصل است. این بیماری به بیماری زوال مفصل یا آرتریت مرتبط با سن نیز معروف بوده و با افزایش سن احتمال ابتلا به آن بیشتر می شود. التهاب و آسیب مفاصل باعث از بین رفتن بافت غضروف و در نتیجه درد، تورم و تغییر شکا می شود. تغییراتی که در بیماری آرتروز ایجاد می شود معمولا به آرامی و در طول سالیان دراز اتفاق می افتد، اگرچه استثنائاتی نیز وجود دارد.

آرتروز مفاصل پا

هر کدام از پاهای انسان 28 استخوان و بیش از 30 مفصل دارد. شایع ترین مفاصل پا که توسط آرتروز پا تحت تاثیر قرار می گیرند، عبارتند از: -مفصلی که استخوان مچ و ساق پا با سه مفصل پا می سازند که شامل استخوان پاشنه، استخوان درونی وسط پا و استخوان بیرونی وسط پا -مفصل شصت پا و استخوان پا

علائم آرتروز زانو

علایم آرتروز زانو اغلب به آرامی شروع شده و با گذشت زمان تشدید می‌شود. نشانه‌ها و علائم آرتروز زانو درد شامل موارد زیر هستند: درد: مفصل شما ممکن است در طول حرکت یا پس از آن درد داشته باشد. حساسیت به لمس کردن: مفصل شما ممکن است در هنگام وارد شدن فشار اندک به آن دچار درد و ناراحتی شود. سفت و خشک شدن: سفت شدن مفاصل و صدای تق تق زانو به ویژه زمانی که شما صبح از خواب بیدار می‌شوید یا برای یک مدت طولانی بی حرکت هستید. از دست دادن قابلیت انعطاف پذیری: در این حالت ممکن است شما توانایی حرکت دادن کامل مفاصل خود را نداشته باشید. احساس سایش: شما ممکن است صدای زانو یا احساس سایش در مفصل داشته باشید. تشکیل استخوان اضافی (اسپرز یا خار استخوانی): این استخوان اضافی که شبیه یک توده سخت است می‌تواند در اطراف مفصل آسیب دیده تشکیل شود.

بیشتر بخوایند :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.